Ghid pentru vânzători. Cum să atragi și să menții cumpărătorii

7 июл 2021
872


Instrumentele de vânzare online reprezintă o ușă larg deschisă către dezvoltarea și creșterea propriei afaceri. Cu toate acestea, există totuși multe detalii importante care nu depind de tehnologie. Echipa 999.md are câteva recomandări și a întocmit o listă cu câteva lucruri pe care ar trebui să le știe un vânzător pentru a-și putea crește volumul de vânzări.


1. Înțelegeți principiile care stau la baza unei vânzări online

Oamenii cumpără și vând produse pe sute de site-uri online din întreaga lume. Chiar și pe rețelele sociale apar din ce în ce mai multe oportunități de afaceri. Cu toate acestea, indiferent de formatul acestor platforme, comportamentul clienților care cumpără online rămâne neschimbat.

Pentru început, trebuie să știți că o persoană are nevoie de doar câteva secunde pentru a înțelege dacă este interesată de un produs și dacă dorește să afle mai multe despre acesta. Cumpărătorii de astăzi se așteaptă ca informațiile despre produs să fie disponibile, iar procesul de achiziție să fie simplu și rapid. Este important să urmați principiile unui anunț bine structurat, astfel încât cumpărătorul să poată obține toate informațiile de care are nevoie și să vă poată evidenția în detrimentul concurenților Dvs.

2. Cunoașteți-vă clientul

Fiecare agent de vânzări ar trebui să cunoască „portretul” clientului său: sex, vârstă, stil de viață, valori, nevoi și „dureri”. În caz contrar, riscați să vindeți produsul unor clienți „greșiți” și să nu aveți feedback-ul pe care îl așteptați. Odată ce veți ști cui vindeți, veți înțelege și prin ce vă puteți convinge clienții să cumpere de la Dvs. și nu de la concurent. 

3. Prezentați produsul la cel mai înalt nivel

Comunicarea dintre vânzător și client începe chiar în momentul în care cel din urmă vede anunțul despre produs. Dialogul dintre aceștia doi va continua numai dacă ceea ce a văzut l-a convins. Un titlu bun, o descriere detaliată a caracteristicilor produsului, fotografii clare și informative - acestea sunt principalele detalii care influențează decizia clientului. 

4. Răspundeți rapid

În majoritatea cazurilor, utilizatorii 999.md accesează platforma fiind deja pregătiți să cumpere un produs sau serviciu. Dacă nu găsesc produsul potrivit într-un timp scurt sau nu primesc răspunsuri rapide de la un vânzător, atunci trec imediat la altul. Unii vânzători pierd timp, bani și clienți deoarece nu răspund la apeluri și mesaje la timp sau chiar deloc.

În online, viteza reacției este totul. În același timp, este importantă și maniera comunicării cu clientul: conversația trebuie să fie politicoasă și prietenoasă. 

6. Fiți o persoană de cuvânt

Cel mai important lucru în etapa de negociere este să fiți deschis și să vă țineți promisiunile. Dacă ați stabilit o întâlnire, fiți acolo la timp. Asigurați-vă că produsul este exact așa cum l-ați prezentat cumpărătorului. O experiență de cumpărare negativă va îndepărta atât acest clientul, cât și pe alți potențiali.