Cum să pregătești automobilul pentru vânzare?

1 мар 2017
5 278

Anunțurile despre vânzarea automobilelor sunt printre cele mai populare. Fiecare știe că trebuie să intre pe site-ul 999.md dacă vrea rapid să cumpere sau să vândă un automobil. Dar pentru a vinde „calul de fier” la un preț avantajos, acesta trebuie pregătit corect pentru vânzare.



Deci, pregătim automobilul pentru vânzare.

Aspectul automobilului reprezintă 90% din decizia de a cumpăra sau a nu cumpăra. În primul rând, trebuie să controlați caroseria automobilului pentru ca să nu fie zgârieturi, crăpături, pânză de păianjen, rugină, urme de lovituri și altele. Dar,
cel mai probabil, cunoașteți și așa foarte bine despre existența lor, de aceea, unele dintre ele va trebui să le înlăturați.
Vă vor ajuta soluțiile pe bază de acid fosforic, dar și Coca-Cola :)




Iar acum să ne reîntoarcem la acțiunile care trebuie întreprinse în etapa pregătirilor pentru vânzare.

Unele lucruri v-ar putea părea neesențiale, dar vă reamintim că oamenii aleg cu inima și nu cu capul. De aceea:

Interiorul automobilului trebuie să fie curat. Spălătoria, curățătoria chimică (în cazul petelor dificile), dar și lustruirea abrazivă vă va permite să înlăturați nu doar unele zgârieturi de pe caroserie, dar și stratul de praf. Apropo, stratul
de praf de pe automobil se formează din cauza cantității mari de substanțe chimice, care în timpul ploios se ridică în aer și se depun pe caroserie. 


Încetați să fumați în mașină cu cel puțin o lună înainte de data în care ați planificat să vindeți automobilul (dacă sunteți fumător).


Referitor la interior, tapițeria și husa volanului se merită să o schimbați doar dacă vindeți o mașină de marcă, relativ nouă. Pentru automobile mai ieftine sau mai vechi, acest sfat nu este actual.


Spălați spațiul de sub capotă. Puteți face acest lucru puțin mai devreme, pentru că dacă o veți face chiar
în ziua în care vindeți automobilul, ar putea apărea întrebări de genul „De ce curge capacul de supapă” sau
„De ce s-au dezlipit anumite piese”.


Parbrizul. Indiferent dacă crăpăturile deranjează șoferul sau dacă sunt neînsemnate, dar oricum țineți să schimbați sticla, fotografiați parbrizul până a face acest lucru. Unii cumpărători ar putea fi deranjați de parbrizul schimbat - dacă acesta a fost implicat într-un accident grav. Cu ajutorul fotografiilor (iar și mai bine video) veți demonstra că schimbările au fost efectuate doar din motive estetice.


Nivelul de ulei în motor - mai sus de minimum.


Iar acum, apreciați corect starea tehnică a automobilului pe puncte:

  • Este necesar să ascultați cu atenție motorul pentru ca să nu fie zgomote de fond, dar și să vedeți cât de bine lucrează acesta;
    în cazul în care din țeava de eșapament sunt evacuate gaze de culoare neagră sau sură, adresați-vă la o stație de deservire auto - motive pot fi multe.

  • Apreciați starea curelei generatorului.

  • Verificați sistemul de suspensie ca să nu producă sunete străine.

  • Controlați cât de bine funcționează electronica automobilului, dar și alte dispozitive din mașină.

  • Apreciați calitatea accelerării automobilului Dvs.

  • Și ultimul punct: apreciați starea sistemului de frâne pentru ca să nu producă sunete străine.


Unele lucruri nu se merită să le faceți atunci când pregătiți automobilul pentru vânzare. Care sunt acestea? 

  • Dacă automobilul este la a doua mână, este clar că mașina a fost exploatată, de aceea micile zgârieturi, așchiile
    de la pietricele, juliturile de pe barele de protecție sunt inevitabile. Dacă aceste mărunțișuri nu atrag prea multă
    atenție - lăsați-le în pace. Cumpărătorul este pregătit moral pentru așa ceva :)

  • Urmele de lovituri de pe praguri nu se observă și nu se vor observa, iar reparația este scumpă.

  • Parbrizul - dacă sunt fisuri sau crăpături, dar ele nu deranjează, puteți să nu-l schimbați.

  • Barele de protecție trebuie schimbate doar dacă sunt grav deteriorate. În orice altă situație, (zgârieturi, spații roase)
    nu le atingeți. Asta și este menirea barelor de protecție - să protejeze caroseria de deteriorări.


Să tragem concluzii.

Dar pentru a ajunge la această etapă, trebuie să cointeresați potențialul cumpărător. Prima impresie se formează la etapa
de citire a anunțului de vânzare. Aveți grijă ca anunțul să conțină fotografii din diferite unghiuri, dar și din salon. Puteți include chiar și un video în care să prezentați de jur împrejur automobilul - va fi cu atât mai bine.

Vânzări reușite!